PRECUM
PUBLICARUM
ET ADMINISTRATIONIS
SACRAMENTORUM
ALIORUMQUE ECCLESIÆ RITUUM CÆREMONIARUMQUE
SECUNDUM USUM
Ecclesiae Anglicanae
CUM
PSALTERIO DAVIDICO
IN MODUM QUO IN ECCLESIIS VEL CANTANDUM VEL DICENDUM EST DlSTINCTO;
ACCEDIT
ORDO
ET RITUS
FACIENDI, ORDINANDI, CONSECRANDI,
EPISCOPOS,
PRESBYTEROS, ET DIACONOS.
|
|
In
Hoc Libro Contenta Sunt
1. PRÆFATIO. 2.
DE OFFICIO DIVINO. 3.
DE CÆREMONIIS, ET QUA
RATIONE ALIÆ ABROGATÆ, ALIÆ RETENTÆ
SUNT. 4. ORDO LEGENDI PSALTERIUM. 5. ORDO
IN RELIQUA SACRA SCRIPTURA
LEGENDA SERVANDUS. 6. TABULA LECTIONUM
PROPRIARUM PSALMORUMQUE. 7.
TABULÆ FESTORUM ET
JEJUNIORUM PER ANNUM. 8.
KALENDARIUM, CUM TABULA
LECTIONUM FERIALIUM. 9.
ORDO MATUTINARUM. 10.
ORDO VESPERARUM. 11.
SYMBOLUM SANCTI ATHANASII. 12.
LITANIA. 13. ORATIONES
ET GRATIARUM ACTIONES AD
DIVERSA. 14. ORATIONES,
EPISTOLÆ ET EVANGELIA
QUIBUS PER ANNUM UTI OPORTET IN
ADMINISTRATIONE SACRÆ
COMMUNIONIS. 15. ORDO
ADMINISTRANDI SACRAM
COMMUNIONEM. 16. ORDO
BAPTISMI TUM PUBLICI TUM ETIAM
PRIVATI. 17. ORDO
BAPTISMI ADULTORUM. 18.
CATECHISMUS ET ORDO
CONFIRMATIONIS. 19. RITUS
MATRIMONII. 20. ORDO
VISITATIONIS INFIRMORUM, NECNON
COMMUNIONIS INFIRMORUM.
21. ORDO
SEPULTURÆ. 22. GRATIARUM
ACTIO MULIERUM POST
PARTUM. 23. COMMINATIO, SIVE
DENUNTIATIO IRÆ JUDICIORUMQUE DEI
CONTRA PECCATORES. 24. PSALTERIUM. 25. ORATIONES
IN USUM NAVIGANTIUM. 26. ORDO
ET RITUS FACIENDI,
ORDINANDI, ET CONSECRANDI EPISCOPOS,
PRESBYTEROS, ET DIACONOS.
|
|
Praefatio.
EA fuit
Ecclesiæ Anglicanæ prudentia, post Liturgiam ejus
primo compositam, ut medium cursum constanter servaret, ne
aliquam in ea mutationem aut pertinacius aversaretur, aut
facilius admitteret. Ut enim hoc plerumque in rebus compertum
est, cum rerum consulto institutarum, nullam necessariam ob
causam, mutatio facta sit, varia incommoda exorta esse, eaque tum
plura, tum etiam graviora quam ipsa fuere mala quibis mutatione
ista remedium afferendum erat; ita contrario, cum formas
speciales Officii Divini, ritusque et cærimonias in eo
celebrando adhibendas, utpote sua natura minoris momenti,
mutabiles esse in confesso sit; æquum videtur, si temporum
necessitas opportunitasque ita requirat, graves ob causas,
nonnulla ex iis aliam in formam interdum mutari, prout iis qui
auctoritatem habeant vel commodum vel necessarium identidem visum
fuerit. Itaque constat Ecclesiam, per regna Principum nonnullorum
piæ memoriæ post Ecclesiam reformatam, justis
quibusdam seriisque causis concitam, non abnuisse quin nonnulla
ita immutaret, prout tunc temporis equum habuerit: ita tamen ut
summa rei in omnibus essentialibus, quoad et materiam et formam
ordinemque rerum, hunc usque in diem eadem semper permanserit,
atque jam adhuc firma atque immota maneat; licet eam sæpe
aggressi sint, atque frustra expugnare conati, rerum novarum
sectatores, qui propriis opinionibus propriisque commodis magis
quam officio suo erga Rempublicam semper studuerunt.
Quibus iniquis modis, et quam pravo consilio, Liturgiæ
usus, Regni legibus, iisque minime abrogatis, præscriptus,
inter recentes infaustos tumultus exciderit, et omnes satis
sciunt, et nos in memoriam revocare nolumus. Regia autem
Majestate feliciter restituta, hoc inter alia exspectandum
videbatur, Liturgiam, nullis legibus abrogatam, in usum
necessario rursus venturam esse nisi ei maturius intercessum
fuerit. Ii igitur qui dum Rempublicam tyranni opprimebant, operam
maximam dederant ut a Liturgia animos hominum averterent, sua tum
fama tum re interesse viderunt, vel aperte se errasse fateri (id
quod huic hominum generi vix persuaderi potest) vel summa vi ei
ne restitueretur obstare. Quem in finem in variis libellis,
contra Librum Precum Publicarum editis, veteres conscriptæ
sunt animadversiones, novæque additæ, eæque
plures, quam antea, ut numerum in majus explerent. Denique a
Sacra Regis Majestate instanter quæsitum est, ut illius
Libri recensione facta, alia corrigerentur, alia vero
adjicerentur quæ infirmas quorumdam conscientias sedatura
viderentur. Quibus precibus Rex, qui pro pietate sua omnibus
subditis suis, quamcunque opinionem sectantibus, quantum par
erat, satisfacere voluit, benigne consensit.
Qua in Recensione eam studuimus servare moderationem, quam semper
in ista re olim servatam invenimus. Quamobrem ex diversis
mutationibus que nobis propositæ sunt, eas omnes
improbavimus quæ vel infaustum eventum habituræ
videbantur (quippe quibus Ecclesiæ Anglicanæ, immo
totius Ecclesiæ Christi Catholicæ, vel doctrina
constans vel laudabilis consuetudo occulto peteretur), vel
nullius prorsus momenti erant, sed meræ nugæ inanes.
Eas vero mutationes (a quibuscunque, quemcunque in finem,
quocunque prætextu propositas) que nobis vel commodæ
vel necessariæ visæ sunt, nos ipsi sponte et ultro
admisimus. Quod ut faceremus, nulla coacti sumus rationum vi quæ
nobis istarum correctionum necessitatem ingererent: animis enim
nostris hoc penitus persuasum habemus, et coram omnibus hominibus
profitemur, Libro illi antea legibus sancito nihil Dei Verbo, nec
sanæ doctrinaæ, contrarium inesse, vel quod vir pius
sine injuria conscientiæ exsequi et amplecti nequeat, vel
quod contra omnes adversantes bene defendere non possimus: si
modo in eo interpretando adhibeatur æquitas qualis omnibus
humanis scriptis, iis præsertim quæ publica
auctoritate proferuntur, immo præstantissimis ipsius Sacræ
Scripturæ versionibus, communi jure debetur.
In hac igitur re gerenda hoc in omnibus proposuimus nobis, nec
huic nec illi, supra modum quodcunque fuerit flagitanti, factioni
morigenari: sed id facere quod nobis, summo consilio
æstimantibus, pacem et unitatem intra Ecclesiam præcipue
servaturum videretur: et quod in Dei cultu publico animos hominum
ad pietatem et reverentiam excitaret, occasionemque amputaret
eorum qui cavillandi volunt occasionem et contra Ecclesiæ
Liturgiam querendi. Quod ad ea in quibus hic Liber a priori, vel
quibusdam mutatis, vel additis, vel alioqui discrepet ita summam
rei satis sit exponere. Mutationum majorem partem admisimus, vel
primo, ad eos qui in Officio Divino aliquid exsecuturi sint
melius dirigendos; quod in Rubricis plerumque fit et in
Kalendariis: vel secundo, ut aliis pro vocibus vel locutionibus
antiquioris usus reponerentur verba hodiernæ dictioni
propiora, aliæ vero, quæ aut propter ambiguitatem aut
aliter prave intelligi possent, clarius explicarentur: vel
tertio, ut Sacræ Scripturæ Lectiones quæ in
Liturgia inseruntur perfectius redderentur, tum in Epistolis
Evangeliisque, tum in aliis diversis locis, quæ posthac
secundum versionem proxime editam sunt legendæ. Commodum
etiam visum est orationes quasdam et gratiarum actiones, diversis
rebus et temporibus aptas, propriis in locis inserere; inter quas
invenientur Orationes navigantibus propriæ, et Ordo
Baptismi Adultorum, qui, eo forsitan tempore quo prior compositus
est Liber haud ita desiderandus, crescente tamen Anabaptistarum
secta propter licentiam temporibus proxime antecedentibus apud
nos ingruentem, jam tandem necessarius visus est, et ad
baptizandos indigenas in Coloniis nostris, et alios ad Fidem
conversos, semper usui erit. Si quis autem ea omnia quæ in
qualibet Liturgiæ parte mutata fuerunt, perfectius
enucleanda cupiet, hunc Librum cum priore accurate componat, quod
si faciat, causam mutationis eum facile intellecturum non
dubitamus. Denique, in hac gravissima re
officio nostro ut in conspectu Dei fungi, et bonam nostram fidem
pro virili conscientiis omnium probare conati, haud tamen
ignoramus quod, dum homines rem eamdem tam diverse accipiant,
immo tam diversa studeant, nullo modo omnibus satisfacere
possimus: nec hominibus ingenio ambitiosis, morosis, et
contumacibus, quidquam hujusce generis arrisurum speramus, nisi
quod sit ab ipsis confectum. Omnes tamen veros Ecclesiæ
Anglicanæ filios, quorum sobria et pacifica mens est, et
pura conscientia, id quod iis in manus tradimus, a Synodo
utriusque Provinciæ summa diligentia inspectum et
approbatum, et ipsos bono animo accepturos et approbaturos esse
confidimus.
|
Preface
|
De
Officio Divino.
NIHIL
humano elaboratum ingenio tam exactum initio unquam fuit, quin
postea corrumperetur: id quod et in aliis rebus contigisse
videmus, et in forma Publicarum Ecclesiæ Precum, quæ
Officium Divinum vulgo appellatur. Cujus de prima origine ac
ratione si quis apud Patres veteres inquirere voluerit, inveniet
eam nonnisi optimo consilio scilicet pietatis promovendæ,
institutam esse. Illi enim ita rem instituerunt, ut tota Biblia,
vel plerique libri ejus, semel singulis annis perlegerentur: hoc
consilio, ut Clerici sacris initiati, ii præsertim qui in
congregatione ministrarent, frequenti lectione et meditatione
Verbi Dei et ipsi magis ad pietatem excitarentur, et potentiores
fierent alios exhortari in doctrina sana, et veritati
contradicentes arguere: denique, ut populus, dum Sacras
Scripturas in Ecclesia lectas quotidie audiret, magis magisque in
Dei cognitione proficeret, et ad veræ religionis studium et
amorem accenderetur. Sed multis abhinc
annis, sancta illa et honesta Patrum veterum instituta ita
neglecta, mutata, et corrupta sunt, accessione incertarum
historiarum et legendarum, et plurium Responsoriorum, Versuum, et
inutilium repetitionum, Commemorationum, et Constitutionum
Synodalium: ut fere semper alicujus libri Scripturæ incepti
tribus aut quatuor capitibus publice lectis, reliqua
omitterentur. Ita, exempli gratia, liber Esaiæ in prima
Dominica Adventus incipiebatur, et in Dominica Septuagesimæ
liber Geneseos: sed incipiebantur tantum, et numquam
perlegebantur: eundem ad modum alii etiam Sacræ Scripturæ
libri tractabantur. Præterea, licet Beatus Paulus ea lingua
omnia in ecclesiis coram populo peragi voluerit, quam intelligere
potuerit, et audiendo profecerit; multis tamen abhinc annis
Officium Divinum in hac Ecclesia Anglicana publice in lingua
Latina recitabatur, quam populus ignorat: quo, dum auribus tantum
audiebat, corde, spiritu, ac mente ædificationem capiebat
nullam. Porro, Psalterio a Patribus veteribus in septem partes
diviso, quarum unaquæque Nocturnus nominabatur, jam
nuper, Psalmorum plerisque omissis, pauci singulis fere diebus
repetebantur. Accedebant regularum, quas Picam vocant, et
numerus et difficultas, et variæ in officio mutationes,
immo in libro ipso revolvendo tam perplexus ordo, ut sæpe
paulo minor opera in requirendo poneretur, quam cum inventum
esset in legendo. Quibus incommodis
animadversis, jam ejusmodi prodit Ordo, per quem corrigantur. Et
ut omnia sint in promptu, præfixum est Kalendarium facile
intellectu, in quo (quantum fieri potuit) totius Scripturæ
Sacre lectio ita in justo ordine disposita est, ut locorum sacris
libris conjunctorum nulla fieret interruptio. Quam ob causam
omissa sunt Antiphonæ, Responsoria, et Invitatoria, et alia
quædam similia, quæ continuum sacræ lectionis
cursum disjungebant. Cum autem fieri non
possit, quin aliquæ necessario sint regulæ, huic
operi præfixæ sunt regulæ nonnullæ, ut
numero paucæ, ita intellectu faciles. Itaque datur in manus
Ordo precum et lectionis Sacræ Scripturæ, tum veterum
Patrum animo et instituto conveniens, tum multo commodior atque
utilior quam fuit ille qui antea in usu erat. Utilior sane est,
ut e quo expurgantur plurima quæ vel falsa sunt, vel
incerta, vel vana ac superstitiosa: nec quidquam superest
legendum præter ipsum purum Dei Verbum, id est, Sacras
Scripturas, vel quod iis consentaneum est: idque hoc ordine, illo
idiomate, quibus et a lectoribus et auditoribus facillime et
plamissime intelligi possit. Commodior autem est, quippe qui
perquam brevis simplexque sit, regulasque contineat paucas,
easque faciles. Præterea, cum antehac
et in dicendo et in cantando magna fuerit diversitas in hujusce
regni ecclesiis, quarum aliæ usum Sarisburiensem, aliæ
Herefordiensem, aliæ Bangorensem, aut Eboracensem, aut
Lincolniensem sequebantur, ex hoc tempore in universo regno unus
tantum valebit Usus. Quoniam vero nihil
clarius proponi potest, quam ut interdum in ejusdem usu
exoriantur disputationes; igitur, quo omnis disputatio sedetur,
et omnis, si qua exorta fuerit, resolvatur dubitatio, quomodo vel
intelligenda vel facienda sint. quæ in hoc libro
continentur, ii qui de aliqua re dubitant vel disputant ad
Episcopum Diœceseos semper sese recipiant, qui prudentia
sua rem pacifice adjudicandum curabit: modo nihil constituat,
quod cum hac ordinatione pugnet. Si autem Episcopus Diœceseos
in dubio hæsierit, rem ad Archiepiscopum solvendam
remittat. (1560.*)
QUAMQUAM
ordinatum sit ut in Ecclesia omnia Anglice legantur et cantentur,
quo populus ædificetur; minime tamen prohibetur, quin
quibuslibet Matutinas et Vesperas privatim dicentibus, liceat in
qualibet lingua sibimet ipsis cognita eas dicere.
Item, omnes Sacerdotes et Diaconi Matutinas et Vesperas quotidie
vel privatim vel publice dicere tenentur, nisi ægritudine
vel alia gravi causa impediantur Parochus
autem, qui in qualibet ecclesia Parochiali vel Capella ministrat,
in eadem, nisi peregre sit, vel aliter rationabiliter impeditus,
officium dicet: et ad id annuntiandum paulo ante quam incipiat
campanam pulsandam curabit, quo populus ad Dei verbum audiendum
et cum eo orandum convenire possit.
|
Concerning
the Service of the Church
|
De
Caeremoniis
ET
QUA RATIONE ALIÆ ABROGATE, ALIÆ RETENTÆ SUNT.
CÆRIMONIARUM
quibus ex institutione humana oriundis utitur Ecclesia, aliæ
quidem, primo nonnisi pio ac sincero consilio confictæ,
postea in vanitatem et superstitionem sunt conversæ: aliæ
vero, quas induxit pietas quædam minus prudens, et æmulatio
Dei quæ secundum scientiam non erat, dum in iis recenter
exortis homines connivebant, magis magisque indies in eam
declinabant pravitatem, quæ, quia non modo inutilis erat,
sed etiam populum prorsus occæcabat; Deique gloriam
obscurabat, jam tandem penitus recidenda est ac rejicienda.
Nonnullæ autem sunt Cærimoniæ, quas licet ab
hominibus conceptas etiamnunc conservare visum est, tum ad
Officium Ecclesiasticum decenter ordinandum (quem in finem
primitus sunt excogitatæ) tum quia ad ædificationem
pertinent, ad quam, ut docet Apostolus, omnia quæ in
Ecclesia fiunt sunt referenda. Et quamquam
Cærimoniam quamdam vel servare vel omittere res sit parvi
per se momenti; ordinem tamen communem et disciplinam consulto
negligere ac contemnere non leve est coram Deo peccatum. "Omnia
apud vos," inquit B. Paulus, "honeste et secundum
ordinem fiant." Quem quidem ordinem constituere non privati
cujusquam est; neminem ergo decet id sibi sumere, ut quidquam in
publico et commnuni Ecclesiæ Christi ordine vel instituat,
vel immutet, nisi ad hoc legitimam acceperit potestatem.
Cum autem, hisce nostris temporibus, ita in diversa trahantur
hominum mentes, ut his, antiquas consuetudines nimis
diligentibus, religio sit vel minimam quidem Cærimoniam
levissima ex parte imminuere; illi vero novis rebus ita studeant,
ut omnia velint innovare, et antiqua ita despiciant, ut nihil eis
arrideat nisi nova; nobis minus curæ fuit vel his vel illis
placere et satisfacere, quam et omnibus prodesse, et placere
D)eo. Attamen ne quis offendatur, cui bonæ rationes
satisfacere possint, causas quasdam, cur e consuetis Cærimoniis
aliæ abrogentur, aliæ vero conserventur, visum est
subjungere. Abrogantur nonnullæ,
quia nimia earum multitudo in tantum his in sæculis
posterioribus concrevit, ut oneri facta sit intolerabili. De
quibus B. Augustinus olim conquerebatur, eas in tantum auctas
esse numerum, ut jam tolerabilior esset Judæorum conditio
quam populi Christiani. Quod quidem jugum et onus ut paullatim
tolleretur monuit, prout facultas tribueretur. Quid autem Sanctus
ille dicturus esset, si Cærimonias apud nos nuper usitatas
vidisset, quibus illarum tum temporis vigentium multitudo non est
comparanda? Hoc nimium apud nos
Cærimoniarum incrementum tam ingens erat, et earum
complures ita obscuræ, ut Christi beneficia in nos collata
tenebris sæpius involvere, quam nobis lucem proferre
viderentur. Præterea non ex Cærimoniis, sicut magna
ex parte Lex Mosaica, constat Christi Evangelium: sed religio
est, in qua non in figurarum servitute et umbrarum, sed in
libertate Spiritus, colendus est Deus; et eas tantum poscit
Cærimonias quæ ordini decenti et piæ disciplinæ
inserviant, et quæ speciali quadam et evidenti
significatione mentes hominum obtusas in memoriam officii eorum
erga Deum ad eorum ædificationem excitare possint. Porro,
cur quædam abrogatæ fuerint Cærimoniæ hæc
gravissima erat causa, quod ita in pejus sunt corruptæ, tum
hominum rudium et indoctorum cæcitate superstitiosa, tum
eorum avaritia insatiabili qui proprium suum lucrum magis quam
Dei gloriam quærebant, ut, dum res ipsa superesset, rei
abusus tolli nequiret. Quod autem eos
attinet, quibus offensioni erunt nonnullæ e Cærimoniis
antiquis adhuc servatæ; si hoc secum reputare velint, quod
Cærimoniis prorsus abjectis nullus servari possit ordo,
nulla in Ecclesia sana et tranquilla disciplina, bonam facile
intelligent causam esse cur sententiam suam in melius mutent.
Qui, si ægre ferant quidquam antiqui adhuc manere, et omnia
de novo conficta malint, utique Cærimoniis quibusdam opus
esse fatentes, sine mera ac manifesta insipientia non possunt
antiqua propter ipsam antiquitatem improbare. Ea enim potius
propter antiquitatem venerari debent, si modo magis unitatis et
concordiæ studium præ se ferre velint, quam, rerum
novarum ac inusitatarum quæ, quantum fieri possit, salva
Christi religionis sincera prædicatione, semper vitandæ
sunt. Præterea, nihil est cur eæ
hominibus offensioni sint quas servavimus Cærimoniæ.
Cum enim illæ abrogentur quæ maxime in pejus detorsæ
conscientias hominum nequidquam onerabant: ita quæ
supersunt propter disciplinam retinentur et ordinem qui, (modo
justa adsit causa,) mutari potest, atque ideo non sunt pari
ratione ac Lex Divina æstimandæ. Quæ autem
Cærimoniæ, cum nec mutæ nec obscuræ sunt,
ita proferuntur, ut quisque satis intelligere possit et quid
significent et cui fini inserviant. Has igitur posthac sicut
cæteras fore corruptas non est expectandum. Quibus in rebus
apud nosmetipsos agendis nec alias quaslibet improbamus gentes,
nec aliquid nisi nostro tantum populo præscribimus; æquum
enim censemus unamquamque gentem eas usurpare Cærimonias
quas ad Dei gloriam prædicandam, et ad homines in sinceram
pietatem, erroris et superstitionis expertem, reducendos,
aptissimas reputaverit: dum ea modo deponat quæ maxime
corrupta esse (id quod rebus humano consilio institutis diverse
in regionibus diversis accidit) identidem senserit.
|
Of
Ceremonies, Why Some be Abolished and Some Retained
|
¶
Ordo Legendi Psalterium.
TOTUM
Psalterium perlegatur singulis mensibus, ad Matutinas et ad
Vesperas, ut in Psalterio notatur. In mense Februarii autem
nonnisi ad diem vicesimum octavum vel vicesimum nonum
legatur. Et cum mensibus Januarii, Martii,
Maii, Julii, Augusti, Octobris, et Decembris dies sint unus et
triceni; Constitutum est, ut iidem legantur Psalmi in ultimo die
harum mensium qui in die proxime præcedente legebantur; ut
iterum incipiatur Psalterium in die primo mensis sequentis.
Quia vero Psalmus cxix. in xxii. periodos est divisus, et
prolixior est quam ut uno tempore legatur; Constitutum est, ut
una vice quatuor aut quinque periodi tantum legantur.
Et
in fine uniuscujusque Psalmi, vel periodi Psalmi cxix. recitetur
semper hic Hymnus, Gloria Patri, et
Filio: et Spiritui Sancto; Sicut erat in
principio, et nunc, et semper: et in sæcula sæculorum.
Amen.
Nota,
quod Psalterii Versio [Anglica] secundum Hebræos divisa, ea
est quam habet magna illa Biblia Anglica, temporibus Henrici
Regis Octavi et Edvardi Sexti edita atque usurpata.
|
The
Order How the Pslater is Appointed to be Read
|
Ordo
Legendi Sacram Scriptorum.
¶
Ordo in Reliqua Sacra Scriptura Legenda Servandus.
VETUS
Testamentum pro Lectionibus primis ad Matutinas et ad Vesperas
ita assignatur, ut major ejus pars semel unoquoque anno legatur,
sicut in Kalendario ordinatur. Novum
Testamentum pro Lectionibus secundis ad Matutinas et ud Vesperas
ita assignatur, ut bis unoquoque anno ordine præscripto
legatur, præter Epistolas et Evangelia; excepta autem
Apocalypsi, quo ex libro nonnisi quædam Lectiones Propriæ
Festis quibusdam assignantur. Ut autem
scias Lectiones quolibet die legi debeant, quære diem
mensis in sequenti Kalendario; istic enim Libros et Capita
invenies Lectionum quæ et ad Matutinas et ad Vesperas sunt
legendæ; nisi in Festis Mobilibus, quæ non Kalendario
insunt, et in Festis Immobilibus, quæ in Kalendario
Lectione carent, quibus omnibus diebus suæ invenientur
Lectiones Propriæ in Tabula Lectionum Propriarum.
Si Vesperæ bis in aliqua Dominica horis diversis dicantur
in eodem orationis loco (nisi in Dominica cui in Tabula duæ
specialiter assignantur Secundæ Lectiones quarum utramvis
legere licet) pro Lectione Secunda ad horam posteriorem legatur
vel Caput aliquod e quatuor Evangeliis, vel Lectio aliqua e
quatuor Evangeliis in Tabula Lectionum assignata, ad arbitrium
ministri. In occasionibus, Ordinario
approbandis, alias Lectiones, eo consentiente, substituere licet
earum loco quæ in Kalendario assignantur. Sciendum
est etiam, quod quandocunque vel Psalmi Proprii vel Lectiones
assignantur, Psalmi vel Lectiones Feriales in Psalterio vel in
Kalendario præscriptæ, si fuerint diversæ,
omittentur pro hac vice. Item, Sciendum est
quod in occasionibus Ordinario approbandis, Psalmos alios, eo
consentiente, substituere liceat eorum loco qui in Psalterio
assignantur. Si Dierum Festorum aliquis
quibus Lectiones Propriæ in Tabula Lectionum assignantur in
Dominicam incident quæ vel sit Dominica Prima Adventûs,
vel Dies Paschæ, vel Dies Pentecostes, vel Dominica
Trinitatis, Lectiones istius Dominicæ legantur; sin in
aliam quamlibet Dominicam inciderit, Lectiones vel Dominicæ
vel Festi legi possunt ad arbitrium ministri.
Item, Sciendum est quod Oratio, Epistola, et Evangelium de
Dominica per totam Hebdomadam repetenda sunt, nisi aliter in hoc
Libro ordinatum fuerit.
|
The
Order How the Rest of Holy Scripture is Appointed to be Read
|